Bulls E-Stream Evo Am 4 Německá kvalita s motorem Brose

elektrokolo Bulls E-Stream Evo Am 4

Německá značka Bulls, není mezi českými cyklisty bohužel zatím nijak moc známá. Kdo si myslí, že je to jenom další značka v řadě, která se chce svést na modní vlně elektrokol, tak se určitě velmi plete, jelikož její historie sahá až do roku 1995.

Určitě by si Bulls zasloužil více pozornosti ze strany českých cyklistů, protože německé technologie a výrobky patří k nejlepším na světe a v případě těchto jizdních kol, tomu není jinak. Namátkově uvedeme, že v nabídce této značky najdete, jak klasická kola, tak i elektrokola, plus spousty doplňků.

Zde si dnes představíme jejich vlajkovou lod s označením Bulls E-Stream Evo Am 4. Když se později podívate do spod článku na osazení tohoto elektrokola, tak zjistíte, že osazené komponenty najdete u dobře známých značek, kde je cena kol o mnoho dražší, než v případě tohoto modelu.

Komponenty, které je potřeba jistě vyzdvihnout, je vzduchová vidlice RockShox Lyrik RC Solo Air se zdvihem 150 mm, s vnitřními kluzáky o průměru 35 mm, a pevnou přední osou standardu Boost 110 x 15 mm. Řazení je zajištěno hnací jednotkou Shimano XT.  Silné brzdy Magura MT5, mají jednak dostatek síly pro okamžitě zastavení, ale také jsou dostatečně citlivé.

Najít obchod s nejlepší cenou pro model Bulls E-Stream Evo Am 4

To, že značka Bulls patří mezi inovátory a snaží se svým kolům dodat vždy něco navíc, dokazuje třeba tím, že všechny modely jsou vybaveny systémem MonkeyLink, který najdete na představci a sedle. Jedná se o magnetycký konektor s věstavěným napájením.

Držáky jsou již s nataženou kabeláží, takže osvětlení je spouštěno přímo z ovladače na řídítkách a napájeno baterií elektrokola. Do něj můžete snadno zacvaknout přední nabo zadní svítilnu. Co se týče svítidel, na výběr máte hned několik modelů se silným osvětlení od 30 do 100 luxů.

I samotná baterie má něco navíc. Je nabízena ve variantě s modulem GPS, který přes mobilní aplikaci v telefonu nabízí spoustu funkcí od nastavení motoru, sledování dat z jízdy až po dohledání polohy kola při případné krádeži. Další vychytávkou je umístění speedsenzoru z vnitřní strany zadní patky, kde je tak velmi dobře chráněn před poškozením. Magnet je pak přímo v brzdovém kotouči.

Palubní systém je možné dále propojit s chytrým telefonem, kde v aplikaci nabídne možnost navigace i trackingu. Ta dokáže zobrazit data z externích snímačů tepu, či kadence a doplnit je do mapových podkladů, tak jak to umí například aplikace Strava či Garmin Connect.

Novinkou je přítomnost teleskopické sedlovky. V minulosti jsme si nad její absencí několikrát posteskli, a jak se zdá, tak naše přání bylo pro tentokrát vyslišeno. Teleskopická sedlovka Kind Shock umožnuje 12cm zdvihu. Ocenit musíme vnitřní vedení ovládacího bowdenu a také samotné vysouvání sedlovky zpět.

Co je potřeba určitě vyzvednout na tomto elektrokole, je bezesporu informační displej Brose Marqardt Comfort. I když se zdá na první pohled malý, díky výborné ergonomii se snadno ovládá a snadno lze z něj vše vyčíst. Vše máte hned na očích a vy se tak můžete maximálně soustředit na jízdu.

V podstatě s komponentů není co kritizovat. Pár maličkostí se ale určitě najde na každém kole. Namátkově mohlo být E-STREAM EVO AM 4 osasen lepším sedlem. Nicméně to co nevyhovuje nám, vám na druhou stranu může naprosto sedět. Naštěstí výměnit sedlovku za jinou, zvládne snad úplně každý.

Čím ale vyniká tento e-bike proti konkurenci, je jednoznačně motor Brose. Bulls E-Stream Evo Am4 je jedno z prvních eletrokol na českém trhu, které je osazené pohonnou jednotkou Brose Drive S. Oprotí staršímu modelu Drive T přichází nový elektromotor s velmi podstatným vylepšením.

Motor je napájen stejně působivou a úhledně integrovanou 750 Wh baterií, kterou lze v případě potřeby snadno vyjmout. S touto baterií a motorem váží Bulls necelých 25 kg. Uvnitř hliníkového pouzdra motoru najdeme řadu nových komponentů, kde byla i vyměměna všechna těsnění, ocelové součástky byly nahrazeny za díly z nerezové oceli.

Mrknout na cenu elektrokola Bulls E-Stream Evo Am

Výsledkem je 15% vyšší výkon motoru, kdy tak došlo také ke zvýšení efektivity a prodloužení dojezdu. Zachováno tak zůstalo vnitřní uspořádání s převodovým řemenem, díky jemu jsou motory Brose mimořádně tiché a při šlapání nad hranici 25 km/h nekladou téměř žádný odpor.

S 90 newtonmetry točivého momentu si snadno poradí i s těmi nejstrmějším výjezdy. Při strmých výjezdech, kde každou chvíli očekáváte, že se překulíte na záda, má geometrie rámu neskutečnou přilnavost vás udržovat v sedle e-biku. Svojí roli v tomto hraje i zadní plášt Schwalbe Nobby Nic EVOTLE o tlouštce 2,8″ palců. Ten se do terénu zakusuje jako šelma do ulovené kořistí.

Na druhou stranu, při jízdě z kopce nejsou jízdní vlastnosti úplně ideální. To je právě dáno geometrií rámového trojúhelníku, který je poměrně krátký. V kombinaci s vysokým těžištěm způsobeným dlouhou baterií a váhou, se tento e-bike chová poměrně líně.

Při řízení to trvá déle, než se tento e-bike srovná do každé zatáčky do správné stopy. Šíře pláště 2,8 palce tento problém ještě prohlubuje. Na těžkých a rychlý tratích je těžké najít správné vyvážení.

Výrobce udává celkový dojezd až 220 kilometrů na jedno nabití. Stejně jako u mnoha jiných značek, je tento údaj spíše k pobavení. V podstatě to zmiňujeme v každém článku, že tato konečná hodnota výrobcem měřená za naprosto ideálních podmínek.

Výrobci tuto hodnotu zámerně uvádí co nejvyšší, jelikož je to údaj, podle kterého se spousta lidí rozhoduje před nakupem. V reálných podmínkách se na těch 60-120 km určitě dostanete, což ale zase bude ovlivněno váší váhou, zvolenou asistencí a terénem.

Co se týká asistenčních režimů, můžete volit mezi těmito čtyřmi režimi: Cruise, Tour, Spon a Power. Ve velkém části terénu budete nejčatěji využívat režimy Cruise a Tour. Režim Power většina jezdců využije pouze v tom nejprudším stoupáním.

Levnější modely tohoto e-kola najdete zde

Shrnutí a specifikace modelu E-Stream Evo Am 4

Bulls E-Stream Evo Am4 je skvělé vybavené elektrokolo pro pokročilé cyklisty. Jedná o všestanný e-traibike, který si dokáže poradit se vším, co se mu postaví do cesty. Spojení baterií 750 Wh a motoru Brose Drive nabídne vynikající výkon a dostatečný dojezd.

Naprostou pochvalu zaslouží také aktuální verze pohonné jednotky Brose Drive S, kde je jasný pokrok kupředu oproti starší verzi. Pokud tedy rádi podnikáte dlouhé vyjíždky po lesních cestách může být Bulls E-Stream Evo AM 4 přesně tím, co hledáte. Poměr cena k celkové výbavě, je v tomto případě momentálně bezkonkurenční volbou.


Specifikace: Bulls E-Stream Evo Am 4

Modelový rok: 2018

Určené: Pro muže

Přípustná hmotnost na elektrokolo: 125 kg

Velikosti: 41/44/49/54 cm

Rám: Celoodpružený rám vyrobený z hliníkové slitiny řady AL7005, čtyřčepový systém odpružení se zdvihem 150 mm, tapered hlavová padie, vnitřní vedení bovdenů, pevná zadní osa standardu Boost 148 x 12 mm

Barvy: Silver/Black

Vidlice: Vzduchová vidlice RockShox Lyrik RC Solo Air se zdvihem 150 mm, vnitřními kluzáky o průměru 35 mm a pevnou přední osou standardu Boost 110 x 15 mm

Zadní tlumič: Vzduchový tlumič RockShox Deluxe RT

Kliky: Hliníkové kliky Miranda, ocelový převodník s 38 zuby, vodítko řetězu e“Thideen TRS+

Řidítka: Hliníková Bulls

Představec: Hliníkový Monkey Link

Pedály: Wellgo

Kotoučové brzdy: Magura MT5 se čtyřpístkovými třmeny a kotouči o průměru 203 mm vpředu i vzadu

Zapletená kola: hliníkové ráfky Bulls, náboje Formula Boost

Pláště: přední plášt‘ Schwalbe Magic Marry Snakeskin EVO TLE (27,5 x 2,8″), zadní Schwalbe Nobby Nic EVOTLE (27,5 x 2,8″)

Komponentová sada: Jedenáctirychlostní Shimano Deore XT M8000, kazeta s rozsahem 1142 zubů, Řetěz KMC X 1-E

Kotoučové brzdy: Magura MT5 se čtyřpístkovými třmeny a kotouči o průměru 203 mm vpředu i vzadu

Sedlovka: Teleskopická Kind Shock Lev lntegra

Sedlo: Kind Shock LEV

Pohonná jednotka: Středový elektromotor Brose Drive S s nominálním výkonem 250 W a maximálním točivým momentem 90 Nm

Ovládací rozhraní: kompaktní LCD displej Brose Marquardt Comfod s možností volby jízdního režimu a informacemi o rychlosti, kadenci, vzdálenosti, stavu baterie, zvoleném stupni asistence a aktuá|ním využití výkonu; možnost propojení s chytrými mobilními telefony prostřednictvím rozhrani Bluetooth

Řidici jednotka: Integrovaná Brose Drive S

Točivý moment: 250 Wattů

Kapacita baterie: Integrovaná baterie 37 V / 750 Wh

Životnost baterie: 1000 dobíjecích cyklů

Maximální rychlost: 25 km/h

Nabíjení: Na plné nabití 4,5 h. Na 50% za 2hodiny

Hmotnost: 24,49 kg

Dojezd: 22O km (výrobcem udávaná hodnota měřená za naprosto ideálních podmínek)

Stránky výrobce: www.bulls.de

Napsat komentář

Send this to a friend