Lapierre Ezesty Am Ltd Ultimate je libo kolo či elektrokolo-Tento E-bike nabídne obojí

Když jsme v září 2019 zmiňovali u modelu Overvolt Ami Team, že zajímavé sledovat, jak rychle se žene vývoj elektrokol kupředu, nikdo z nás netušil, že to bude opět Lapierre, který s E-zesty nastaví zase nový trend v oblasti elektrokol. Každý bude určitě souhlasit, že tato francouzská značka do toho „šlape“ poslední dobou pořádně.

Pokud porovnáte model Overvolt Ami Team z Ezesty se zářijové recenze a současný model Am Ltd Ultimate 2019, je hned od prvního pohledu každému jasné v čem je rozdíl. Při pohledu na rám, si nejste vůbec jistí, zda se jedná o elektrokolo či běžné horské kolo. Pravda je ale tentokrát na obou dvou stranách.

E-Zesty AM LTD Ultimate totiž umožňuje vyjmutí nejenom baterie, tak jak tomu dnes u většiny elektrokol, ale i vyjmutí elektromotoru, kdy tak snadno proměníte tenhle e-bike v klasické sjezdové enduro.

Zatímco s elektromotorem a baterií kolu navážíte asi 18 kg. Po odebrání pohonné jednotky a baterie poklesne až na velice zajímavých patnáct kilogramů. Tak jako v případě Overvolt Ami Team z Ezesty i na tomto modelu se podílel fenomenální francouzský sjezdař Nicolas Vouilloz.

Nicolas Vouilloz věnoval hodné času tomu, aby se kolo chovalo předvídatelně i v extrémních jízdních situacích. Z jeho pomocí tak vznikl optimální mix délky rámu s hodnotou 470 mm a krátké zadní stavby 435 mm platí pro prostřední z trojice nabízených velikostí.

Hodnota 65.5 hlavového úhlu je zárukou stability ve vyšších rychlostech při zachování skvělé ovladatelnosti při jízdě do kopce či v zatáčkách. Pozice za řidítky není křečovitá, ale naopak velmi sebejistá i příjemně uvolněná.

Díky těmto vlastnostem, budete mít při jízdě pocit, že sedíte na běžném sjezdovém biku. Také motor Fazua Evation nejde vůbec slyšet, jelikož se jedná o jeden z nejtišších elektromotorů vůbec.

Řídicí jednotka funguje také na výbornou. Automaticky upravuje napětí systému v závislosti na zbývající kapacitě baterie. Perfektně se přizpůsobí vašemu šlapání a nabídne vám optimální stupeň pomoci v závislosti na profilu tratě.

Pozor si ale dejte při rozjezdu do kopce. Vzhledem k tomu, nástup výkonu je jen velmi pozvolný, rozjezd vyžaduje silné nohy a alespoň základní jezdecké zkušenosti. Při nízkém stavu baterie také dochází mírnému poklesu výkonu.

Jak si vede v terénu:

Asi je každému jasné, že na Overvolt Ami Team z Ezesty, se budete nejlépe cítit ve sjezdech. Díky nízké hmotnosti a skvělé geometrii, je tento e-bike mrštný a stabilní. Lapierre má v tomto ohledu přece jen blíže k běžným horským kolům.

Oproti sjezdovým elektrokolům, kde je většinou váha přes 22 kilogramů, se s bikem nemusíte prát, abyste jej správně srovnali do každé zatáčky čí správné stopy. V konečném výsledku máte vše mnohem více ve svých rukou.

Mrknout na cenu elektrokola Lapierre Ezesty Am Ltd Ultimate

Při prudkém brzdění vás nečeká razantní změna těžiště, kolo vás nevystřelí kupředu a vy jej snáze udržíte v rovnováze. A když se odlepíte od země, zadní kolo jde poslušné za vámi nikoliv kolmo k zemi, jak tomu bývá u těžkých elektrokol pravidlem.

Nízká hmotnost spolu s jen velmi malým odporem při šlapání působí, že při překročení maximální rychlosti asistence vypnuti elektromotoru téměř ani nepostřehnete. Také odpružení je celkově vnímavější, což je opět důsledek nízké hmotnosti.

Pokud si na nastaveni odpruženi dáte záležet, požitek z jízdy se stává až nakažlivím . Jízda je až neskutečně hladká, dost možná ta nejlepší vůbec, jakou můžete na sjezdovém elektrokole zažít.

Najít obchod s nejlepší cenou

Celkový dojem z E-zesty am ltd ultimate:

Lapierre přišel s elektrokolem, který změní u mnohých cyklistů pohled na elektrokola. Lapierre také úspěšně dokázal, že lehká elektrokola umějí být ve sjezdech mimořádně zábavná. V tomto ohledu vás čeká pohled do zcela nového světa.

Jakmile se v něm zorientujete, za řídítka běžného elektrokola se budete vracet jen velmi neochotně. Na zcela odlišný projev pohonné jednotky si sice budete chvíli zvykat, jakmile však pochopíte, jaké jsou jeho silné stránky i slabé stránky, zpoza řídítek jednoduše nebudete chtít slézt.

Slabinou tohoto biku je určitě délka dojezdu i síla elektromotoru, což je daň, za velmi malou váhu tohoto elektrokola. Dojezd se dá ale řešit záložní baterií, která je natolik lehká, že si klidné můžete rezervní přibalit do batohu. Samozřejmě jich můžete mít v autě hned několik, a tak si užívat sjezdy celý den.

Další modely elektrokol Lapierre najdete zde

Pro koho je určen:

Pokud netoužíte po ničem jiném než se na vrchol oblíbeného stoupání dostat co možná nejpohodlněji, tohle kolo není pro vás. To raději mrkněte na model Bulls E-Stream Evo Am, který má dostatečnou sílu vás vyvést do 90% kopců. Jestli si však chcete užívat jízdu na lehkém a svižném enduru a v kopcích potřebujete vlastně jen trochu popostrčit, je to přesně ten typ kola, které hledáte.


Specifikace

Model: Ezesty Am Ltd Ultimate

Velikosti rámu: M – L – XL

Materiál: Karbon

Rok: 2019

Velikost kol:27,5″

Typ: full

Rám: NEW eZesty AM FULL CARBON ULTIMATE 150 mm travel, BOOST, METRIC, THRU AXLE

Vidlice: NEW FOX 36 FLOAT FACTORY KASHIMA BOOST 15×110 160mm

Přehazovačka: SRAM X01 CARBON EAGLE 12 spd

Kliky: NEW FSA CARBON e-Bike ISIS 170 mm w/SRAM XSYNC II 32T RING

Kazeta: NEW SRAM PG1230 EAGLE 11-50 12SPD

Řetěz: NEW SRAM NX EAGLE 12SPD

Brzdy: SRAM GUIDE RE

Řazení: SRAM GX EAGLE MATCHMAKER SINGLE CLICK 12SPD

Hlavové složení: FSA ORBIT ZERO STACK

Řidítka: RACE FACE SIXC CARBON 20 mmx785 mm

Gripy: LP LOCK-ON

Představec: NEW LP FULL CNC 0° 35 mm (M, L), 45 mm (XL)

Sedlovka: LP CARBON DROPPER 125 (M), 150 (L, XL)

Sedlo: NEW Lapierre CRMO by Velo

Ráfky: LP eAM+ CARBON 584×33 BOOST, TUBELESS READY

Pláště: NEW MAXXIS HIGH ROLLER II WIDE TRAIL 27.5×2.5 3C MAXXTERRA EXO FRONT and REAR

Pedály: NW 91K

Příslušenství: TUBELESS TAPE + VALVES

Kotouče: SRAM CENTERLINE 200 mm/200 mm

Tlumič: FOX FLOAT DPS FACTORY KASHIMA LV EVOL TRUNNION

Zdvih přední: 160 mm

Filtr zdvihy: 160 – 170

Motor: NEW FAZUA EVATION 1.0 DRIVE PACK + 250 Wh BATTERY PACK

Určení: Unisex

Stránky výrobce: www.lapierre-bike.cz/

Napsat komentář

Send this to a friend